Alla inlägg den 10 november 2007

Av Lotta - 10 november 2007 11:21

Hej bloggen, och alla ni som läser den! 


Snart är det dags för norrbottens vackraste, nästa utställning. Nästa helg ska jag och ida-maria (hannah och laban också förståss) träna lydnad med videokamera så vi själva kan se hur det ser ut. Ibland kan det vara svårt, när man har hunden vid sidan, att veta hur det går...


Den 25e november ska vi (jag och min mor) gå på barbro börjessons föreläsnng i hundhuset, på bergnäset. Föreläsningen är söndagen den 25 november i Luleå, mellan kl 9:00 och 16:00 , om någon som läser detta vill anmäla sig, går det bra på hundhusets hemsida : http://www.hundhuset.org/  


Jag tror det kommer bli en trevlig föreläsning! Det blir både teori och praktik, Barbro ska hjälpa några av deltagana med deras hundar :-)


Eftersom jag snart ska ta en valp, har jag börjt fundera på kennelnamn... Har inte bestämmt mig för vad jag ska ta för ras Vad tycker ni?? :-) 


Sen har jag ju mitt kennelnamn för labrador färdigt i tanken : -) men det kommer dröja ett tag innan det blir några valpar, Hannah är 4 år och för gammal för en första valpkull, men hennes arbetsvilja framförallt då det gäller bruks o villtspår vill jag gärna se även i min nästa "uttersvans". Nu har vi börjat träna med klicker och tävlings lydnaden har blivit bra. De som sett oss tillsammans tycker att det är som en helt annan hund!


Som rubriken lovar kommer här lite julklappsfunderingar! Har ingen aning om vad jag ska köpa till min mormor och morfar, någon som har tipps?? Jag vet vad jag ska köpa till ida-maria, och mammas julklapp är redan beställd :-) Ser redan fram emot julen för den är ju så mysig, och nu har det börjat snöa igen :-)


Namnförslag till valpen mottages tacksammt!


Ha en bra lördag, puss och kram!!

Charlott


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards