Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Tidigt uppe idag :-)

Av Lotta - 24 mars 2008 06:15

Kvart över sex.. Och man har redan varit vaken i ca 45 minuter, de ni!

Idag ska jag då försöka, jag hittar inte orden, men iallafall jag ska försöka boka en resa utomlands med mamma nu.


Vilket inte är så lätt, då alla alternativ är både bra och dåliga beroende på hur man ser det... Lång flygtid eller tidigt utresedatum, det är där det bränner :p


Naawell, ska se över lite vilka doggikurser jag ska gå också. Om den svårare apportkursen börjar sammtidigt som den lätta och vlka förkunskaper som krävs.. Vill gärna slippa den lätta kursen om det är möjligt...


Det enda jag är rädd för är att hannah ska börja retas som hon gör ibland när hon har något i munnen.


Det beror inte på okunskap ifrån min sida! Jag är har gått instruktörsutbilldning, så hade det berott på okunskap hade inte jag haft det problemet! Möjligen okunskap då vi köpte valpen, vi jagade henne när hon tog saker. Det gör jag då aldrig om! Eftersom hon inte är speciellt förarvek  (läs inte förarvek överhuvudtaget) är det svårt att stoppa henne!


Kanske det skulle gå om man hade elhalsband (men att jag väljer bort den träningsmetoden är nog lätt att förstå även för de som inte kan hund!)


Vore bara lite pinsammt om någon med förarvek hund på kursen skulle tro att hannah är ouppfostrad! De vet inte alls vad de slipper gå igenom! Men som sagt är glad att mi hund inte är så förarvek, och lättlärd.


Men nästa hund blir nog mer förarvek iallafall! ;D


Nå väl, nu ska jag inte slösa bort mer tid här!

Bye bye beautis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 8 juni 2008 05:19

Har resfeber och kan inte sova. Vaknade 03:25 Huja! Tappade låset till väskan igår, inte kul! Vill bara komma iväg nu! Men känns konstigt att lämna Hannah hemma, hon brukar ju alltid vara med mig, tror hon kommer bli så ledsen när jag blir borta i...

Av Lotta - 3 maj 2008 19:42

Hoppas vi kan bli vänner igen!

Av Lotta - 27 april 2008 07:46

I natt drömde jag att en gammal klasskompis pojkvän, som jag bara träffat 2ggr, dött i en bilolycka. Det var en så hemsk och verklig dröm. Ni vet när man sekunderna efter att man vaknar, inte vet om man drömt. När jag vaknade hade jag gråtit i sömne...

Av Lotta - 16 april 2008 15:01

Varit ute och gått på isen i det fina vädret :-) blivit lite brun nu. Måste åka in till råne och sola på solariet inför resan nån dag.   Imorgon ska jag till luleå och fixa passet. Hannah ska till veterinären också hon har fått öroninflammatin inte s...

Av Lotta - 28 mars 2008 08:44

 I sommar ska vi åka till Tunisien sm ligger i norra Afrika :-) vi ska bo på det 4stjärniga hotellet Riu Park El Kebir   Hotellet ligger i de norra delarna av staden Hammamet och har havet på två sidor =) Vi ska också besöka en djurpark, gå på beduin...

Ovido - Quiz & Flashcards